VVD Heerlen wil NU DOORPAKKEN!

VVD Heerlen presenteert haar verkiezingsprogramma NU DOORPAKKEN! Daarin wil VVD Heerlen lagere lasten voor inwoners en ondernemers. Zo wordt voorgesteld om de woonlasten met vijf procent te verlagen. Evenals het afschaffen van de precariobelasting voor ondernemers. Tegelijk wil VVD Heerlen investeren in de openbare ruimte en de veiligheid. Ook wil ze goedkopere parkeermogelijkheden bij het centrum. Bovendien wil VVD Heerlen de komende vier jaar inzetten op 1.000 extra banen voor Heerlen.

“Het gaat steeds beter met onze stad”, zegt VVD-lijsttrekker Martin de Beer. “De afgelopen vier jaar hebben we 2.000 mensen vanuit de bijstand aan een baan geholpen. Een recordaantal! Maar Heerlen staat ook stevig op de kaart als evenementenstad. We mogen trots zijn op ons cultureel aanbod. Economisch trekken we steeds meer bedrijven aan in de Smart Services en de Medische Logistiek. Goed voor veel nieuwe banen voor hoog- en laagopgeleiden. Maar dat gebeurt allemaal niet vanzelf. Als het beter gaat, staat ons maar één ding te doen: nu doorpakken!”

Voor onze Heerlenaren

Volgens Martin de Beer maken veel inwoners zich zorgen over hun woonomgeving. “Daarom moet er volgens VVD Heerlen nodig worden geïnvesteerd in het achterstallig onderhoud in de wijken. Bovendien is ook meer toezicht nodig. Waarbij mobiele camera’s vaker kunnen worden ingezet. Voor de ondersteuning van ouderen in de wijken wil VVD Heerlen meer buurthulpen inzetten. En voor jongeren worden flexibele studieplekken ingericht in het centrum van de stad. Wat betreft de zwemvoorziening kiest VVD Heerlen voor renovatie van Otterveurdt, in combinatie met een breder gebruik van het Mondriaanbad in Welten”.

Voor onze ondernemers

VVD Heerlen wil bevorderen dat in winkelgebieden en op bedrijventerreinen BedrijfsInvesteringsZones (BIZ) worden gevormd. Waarbij ondernemers gezamenlijk geld ophalen voor het verbeteren en verlevendigen van hun omgeving. Tevens wordt de precariobelasting afgeschaft. Ook moeten winkeliers meer dan nu worden betrokken bij het bedenken en organiseren van evenementen. VVD Heerlen is groot voorstander van een proef met parkeerkorting voor winkelend publiek. Evenals het toegankelijk maken van de Oranje Nassaustraat voor autoverkeer en kort parkeren. ’t Loon wordt, als het aan VVD Heerlen ligt, een echt boodschappencluster met meerdere supermarkten. De gemeente bevordert hiervoor de verhuizing van verspreide supermarkten”.

Voor onze stad en regio

VVD Heerlen is voorstander van een herindeling op korte termijn tussen Heerlen, Landgraaf en Brunssum. Dat is volgens Martin de Beer de beste manier om de regionale bestuurskracht te verbeteren. “Uiteraard sluiten we andere gemeenten niet uit. Om de stellige mening van de herindeling kracht bij te zetten staan op onze kieslijst ook VVD-kandidaten uit Landgraaf en Brunssum. Want de opgave van Heerlen is de opgave van de regio en andersom. Daarom moeten we nu samen doorpakken!”